гаряча лінія
logo-prozorro акредитований майданчик

Майданчики системи ProZorro.Продажі принесли бюджетам

різних рівнів понад 24 млрд грн. 

24 мільярди гривень. Саме стільки уже отримали бюджети різних рівнів в Україні від продажу своїх активів та об’єктів на електронних аукціонах.

Нагадаємо, що проект ProZorro. Продажі стартував у 2016 році зі співпраці із Фондом гарантування вкладів фізичних осіб. Зокрема, продавали майно неплатоспроможних банків. Потім на успішних електронних аукціонах розпочали продавати майно державних та комунальних підприємств, необроблену деревину, майно банкрутів. Постійно через електронні торги відтепер здають в оренду вагони Укрзалізниці та приміщення, як державні, комунальні, так і комерційні.

Окрім того, що такі аукціони дозволяють віддалено, що актуально нині, брати участь у торгах, вони ще й доступні та відкриті для будь-кого. А велика кількість учасників на аукціонах дає можливість не просто реалізувати виставлений лот, а й отримати організатору додаткові кошти. Адже іноді вартість об’єктів зростає у рази.

Наприклад, у березні клієнт Української універсальної біржі за невеликий майновий комплекс у Запорізькій області сплатить Приморській міській раді майже удвічі більшу суму, ніж була стартова ціна (https://ea2.openprocurement.auction/auctions/986302b4378c4146836ed22ee7f7a3ec). За іншу нежитлову будівлю у 30 кв.м. у цьому ж місті боролися аж 7 учасників. І з 5 тисяч гривень вартість за об’єкт малої приватизації зросла аж до 100 тисяч гривень. Міська рада отримала майже 95 тисяч додаткових коштів (https://ea2.openprocurement.auction/auctions/acbc76cb34ca4f7399721fe5238a54d1).

Інший приклад, коли кредитний портфель збанкрутілого банка продали за більше ніж 22 мільйона гривень (https://sale.uub.com.ua/auction/UA-EA-2020-02-25-000024-b/?). А це, варто зазначить, досить специфічні лоти і продаж кожного із них, це чималий успіх.

«Велика кількість учасників та здорова конкуренція на аукціонах стали можливими завдяки тому, що учасники у торгах працюють через електронні майданчики, яких кілька десятків. І хто з них скількох інвесторів приведе на торги – не знає до початку аукціону ніхто. Саме цей фактор ї є основним у створенні здорової конкуренції. При чому, як серед учасників, так і серед майданчиків. Адже чим кращий та зручніший сервіс на маркетплейсі, тим більше клієнтів матиме і він», - розповідає директор Української універсальної біржі Сергій Гладкий.

«Наш електронний майданчик завжди був серед лідерів за об’ємами продаж у малій приватизації. Завжди одним із перших проходив тестування для відкриття нових ринків та удосконалював сервіс для клієнтів. Наприклад, запуск телеграм-бота @uub_prozorro_bot дозволяє автоматично відстежувати усі необхідні вам лоти, не витрачаючи часу на їхній пошук. А наші консультанти завжди допоможуть юридично та технічно повноцінно підготуватися до потрібних торгів», - доповнив заступник директора УУБ Ігор Рибальченко.