Чому на електронних аукціонах важливо боротися не лише за перемогу,

а й за друге місце 

По завершенню торгів у системі Прозорро.Продажі у протоколі про результати електронного аукціону завжди вказують дані не лише переможця, а й того, хто дав наступну по величині цінову пропозицію після цінової пропозиції переможця електронного аукціону. Чому та для чого? Все дуже просто. Адже у разі дискваліфікації переможця, право викупу об’єкта автоматично перейде до наступного учасника.

Наприклад, під час торгів за Овечацький спиртзавод на аукціоні «боролися» аж 5 учасників. Стартова ціна із майже 20 млн грн виросла до 53 млн грн. Проте через подачу неправильного пакету документів переможця дискваліфікували і право приватизувати підприємство спиртової галузі перейшло саме до другого учасника, який працював через майданчик Української універсальної біржі. Між іншим його ціна відрізнялася від попередньої лише на 100 грн. Так учасник, який дав наступну за величиною цінову пропозицію після переможця, отримав право викупити об’єкт. Ще один нюанс, на який на цьому прикладові варто звернути увагу, – це кваліфікований супровід менеджерів майданчика. На маркетплейсі Української універсальної біржі завжди учасникам допомагають подавати пропозицію на торги та консультують, який саме пакет документів потрібно завантажувати в електронному вигляді, щоб уникнути дискваліфікації.  

Інший приклад доводить не лише те, що варто боротися за другу позицію на аукціонах, а й те, що потрібно бути надзвичайно уважним під час подачі пропозиції та проведення самих торгів. За майно цеху напільного обладнання у Запорізькій області ціна стартувала від 960 тисяч грн. Проте через необережність (випадково натиснули зайву цифру) один із учасників подав закриту цінову пропозицію у понад 16 млн грн. Зрозуміло, що після оголошення результатів торгів, переможець відмовився від приватизації і право викупу лота перейшло до другого учасника.

«Протокол аукціону сторони підписують впродовж 10 днів після проведення торгів. За цей час ФДМУ, його регіональні відділення або ж комунальні органи приватизації визначають, чи відповідає потенційний переможець вимогам закону», – розповідає директор Української універсальної біржі Сергій Гладкий.

Критерії, за якими визначають відповідність потенційного переможця:

  1. Переможець не є органом державної влади чи його працівником, державним підприємством.
  2. Повністю розкрита інформація про усіх кінцевих бенефіціарів покупця.
  3. Відсутність зв’язків із державою-агресором.
  4. Наявність фінансової спроможності покупця.

«Тож, якщо потенційні покупці бажають придбати об’єкти малої приватизації і відповідають усім критеріям на відповідність, запрошуємо до роботи на майданчику Української універсальної біржі. Наші досвідчені та кваліфіковані менеджери нададуть повний супровід у підготовці», – запрошує до торгів Сергій Гладкий.